اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در رابطه با تمديد پذيرش براي مرحله پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي در رشته‌هاي تحصيلي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام نور،غيرانتفاعي، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در آزمون سراسري سال ۱۳۹۸

پيرو اطلاعيه‌هاي مورخ ۹۸/۰۸/۰۶ و ۹۸/۰۸/۲۲، بدين‌وسيله به اطلاع علاقمندان به تحصيل در رشته‌هاي تحصيلي پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي در دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام نور، غيرانتفاعي، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در آزمون سراسري سال ۱۳۹۸ (اعم از داوطلباني كه در پذيرش رشته‌هاي صرفاً با سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام نموده و يا ننموده‌اند) مي‌رساند داوطلبان به منظور اطلاع از رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌ها و مؤسسات پذيرنده دانشجو در اين مرحله مي‌توانند جداول حاوي اطلاعات رشته‌ محلها مندرج در ذيل اين اطلاعيه را مشاهده نموده و ضمن مشخص نمودن رشته و مؤسسه آموزش عالي مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارك ذيل و با توجه به موارد اعلام شده از تاريخ ۹۸/۰۸/۲۸  لغايت ۹۸/۱۰/۳۰ به دانشگاهها و موسسات آموزش عالي محل پذيرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمايند.

۱- كليه متقاضيان مي‌بايست داراي گواهينامه دوره پيش‌دانشگاهي (نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي)، يا ديپلم نظام آموزشي جديد ۳-۳-۶ ، يا مدرك ديپلم كامل متوسطه نظام قديم (دوره چهارساله) و يا كارداني (فوق ديپلم) بوده و يا حداكثر تا تاريخ ۹۸/۰۶/۳۰ نسبت به اخذ مدرك مربوط اقدام نمايند. بديهي است فارغ‌التحصيلان در مدارك فوق تا تاريخ ۹۸/۱۱/۳۰ در صورت امكان شروع به تحصيل از سوي دانشگاه و يا موسسه آموزش عالي مربوط، براي نيمسال دوم سال تحصيلي ۹۹-۹۸ مي‌توانند در اين مرحله متقاضي ثبت‌نام شوند.

تبصره: دارندگان ديپلم فني و حرفه‌اي و كاردانش نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي كه فاقد مدرك پيش‌دانشگاهي و يا مدرك كارداني مي‌باشند حق ثبت‌نام در اين مرحله را ندارند.

۲- كليه داوطلبان مي‌بايست در زمان اعلام شده مدارك خود را براي بررسي به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال و يا تحويل نمايند. پس از بررسي مدارك درصورت داشتن شرايط از داوطلب فرم تعهد (براي جلوگيري از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته‌محل و يا چند موسسه) اخذ خواهد شد.

۳- كليه داوطلبان مي‌بايست با هماهنگي دانشگاهها و موسسات محل مراجعه بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۷۵٫۰۰۰ (دويست و هفتاد و پنج هزار) ريال از طريق سيستم پرداخت الكترونيكي در سايت سازمان اقدام نمايند.

نكته: كليه متقاضيان لازم است از پيش‌نويس تقاضانامه ثبت‌نام در اين مرحله را كه در لينك ذيل اين اطلاعيه قرار گرفته است پرينت تهيه نموده و پس از تكميل به موسسه آموزش عالي مورد تقاضا ارائه نمايند.

۴- داوطلبان مي‌بايست در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طريق دانشگاه/موسسه آموزش عالي در خصوص كدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بديهي است پس از ثبت، كدرشته محل ثبت شده براي داوطلبان قابل تغيير و يا تعويض نيست.

۵- كليه متقاضيان «مرد» مي‌بايست در زمان ثبت‌نام و شركت در اين مرحله از پذيرش دانشجو، از نظر نظام وظيفه منعي براي ادامه تحصيل نداشته باشند.

۶- پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذيرفته شده مشروط (در دانشگاه و يا موسسه آموزش عالي كه به آن مراجعه داشته‌اند) تلقي مي‌شوند و شروع به تحصيل آنان تا زمان تاييد نهايي اين سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

۷- در صورت پذيرش نهايي داوطلبان در اين مرحله، قبولي قبلي آنان « لغو» و با آنان همانند دانشجوي انتقالي رفتار خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضي، در دوره‌هاي روزانه مندرج در اين اطلاعيه پذيرفته شوند، حتي با دادن انصراف از تحصيل نيز حق انتخاب رشته‌هاي دوره روزانه را در آزمون سراسري سال بعد (۱۳۹۹) نخواهند داشت.

۸- پاسخگويي به اعتراضات داوطلبان درخصوص عدم پذيرش آنها بر عهده دانشگاهها و موسسات آموزش عالي خواهد بود لذا لازم است داوطلبان از مراجعه و يا مكاتبه در اين خصوص با اين سازمان خودداري نمايند.

۹- داوطلبان ضرورت دارد به شرايط و ضوابط مؤسسه آموزش عالي مورد تقاضا، مندرج در پايگاه اينترنتي موسسه مربوط و يا بخش پيوست‌هاي دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذيرش با سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال ۱۳۹۸ مندرج در پايگاه اينترنتي اين سازمان، توجه نمايند.

مدارك مورد نياز:

۱- اصل و يا گواهي مدرك تحصيلي ديپلم چهارساله نظام قديم با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش.

۲- اصل و يا گواهي مدرك تحصيلي ديپلم نظام آموزشي جديد ۳-۳-۶ با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش و پرورش.

۳- اصل و يا گواهي مدرك پيش‌دانشگاهي براي داوطلبان نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش.

۴- گواهي اخذ مدرك كارداني براي آن دسته از دارندگان مدرك ديپلم نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي كه فاقد مدرك پيش‌دانشگاهي مي‌باشند.

۵- اصل شناسنامه و ۲ برگ كپي ازتمام صفحات آن.

۶- اصل كارت ملي و ۲ برگ كپي از پشت و روي آن.

۷- شش قطعه عكس ۴×۳ تهيه شده در سال جاري.

۸- مدرك نظام وظيفه براي برادران مشمول.

كليه پذيرفته‌شدگان مي‌بايست بعد از ثبت‌نام مشروط در دانشگاه و يا موسسه آموزش عالي محل مراجعه به همراه تصوير ديپلم نظام قديم يا نظام جديد آموزشي و يا گواهي پيش‌دانشگاهي خود، به «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائيديه‌ تحصيلي (ارزش تحصيلي) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصيل خود را درخواست نمايند و رسيد آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند. كليه پذيرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مركز/واحد آموزشي محل تحصيل خود را در فرم «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» اعلام نمايند.

ضمناً داوطلبان گرامي مي‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي پايگاه اطلاع‌رساني سازمان به نشاني: www.sanjesh.org و يا با شماره‌ تلفن گوياي‌: ۴۲۱۶۳ (كد ۰۲۱) در ميان بگذارند و از مراجعه حضوري به اين سازمان خودداري فرمايند.

 دریافت فایل تقاضانامه تكميل ظرفيت بدون آزمون سراسري سال ۹۸ فرمت PDF

جداول رشته محل ها و جداول مورد نياز براي تكميل تقاضانامه مرحله تمديد پذيرش رشته هاي با سوابق تحصيلي سراسري۹۸ فرمت PDF

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
برچسب ها
مطالب مرتبط

آدرس و شماره تماس

آدرس: فارس- شيراز- خیابان زند ـ ابتدای خیابان نشاط - پشت هتل پارس - موسسه آموزش عالی حافظ شیراز

کدپستی :7134813964

تلفن :45-32319642(71)98+

شبکه های اجتماعی