اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در باره اعلام شرايط و ضوابط، تاريخ، نحوه ثبت نام و انتخاب رشته آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال ۱۳۹۹

پيرو اطلاعيه مورخ ۹۹/۰۲/۱۰ بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان ثبت‌نام و شركت در آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال ۱۳۹۹ مي‌رساند كه ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي از روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۲/۱۷ آغاز و تا ساعت ۲۴ روز سه‌‌شنبه مورخ ۹۹/۰۲/۲۳ ادامه خواهد يافت. داوطلبان متقاضي ثبت‌نام كه داراي شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند مي‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام نمايند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس می‌باشد.

شرايط ثبت‌نام‌:

علاقه‌مندان به تحصيل در دوره‌هاي كارشناسي ناپيوسته مي‌بايست ضمن اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غيرايراني و توضيحات مربوط به سهميه، در صورتي كه داراي شرايط مذكور باشند، به عنوان داوطلب مقطع كارشناسي ناپيوسته منحصراً در يك رشته امتحاني (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضي شوند.

لازم به توضيح است كه پذيرش در تعدادي از رشته هاي امتحاني مذكور بدون آزمون و براساس سوابق تحصيلي (معدل تراز شده مقطع كارداني) صورت خواهد پذيرفت.

تمامی متقاضيان، اعم از اينكه پذيرش در رشته امتحاني آنان با آزمون يا براساس سوابق تحصيلي (بدون آزمون) باشد، لازم است كه مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضيحات اين اطلاعيه در آزمون مذكور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمايند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاريخ مقرر، پذيرش متقاضي پس از پايان مهلت تعيين شده امكان‌پذير نخواهد بود.

برای ثبت‌نام‌ در این آزمون می بایست اقدام های زیر انجام گیرد: 

۱- مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org

۲-  مطالعه دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته.

۳-  آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام.

۴- پرداخت اینترنتی هزينه ثبت‌نام؛ داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان و پرداخت مبلغ ۴۶۰٫۰۰۰ (چهارصد و شصت هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمايند.

یادآوری ۱: چنانچه داوطلبي علاقه مند به شركت در گزينش رشته هاي تحصيلي موسسات آموزش عالي غير دولتي- غيرانتفاعي باشد، لازم است كه علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۹۳٫۰۰۰ (نود و سه هزار) ريال ديگر نيز براي دوره‌هاي مذكور به صورت اینترنتی اقدام نمايد.

یادآوری۲: با توجه به اينكه مقرر گرديده است در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلباني كه تمايل به استفاده از آن دارند، با انتخاب گزينه مربوط و پرداخت مبلغ ۶۰۰۰ (شش هزار ريال) به صورت اینترنتی به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه، مي‌توانند از اين خدمات استفاده نمايند.

دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتي:

به داوطلبان توصيه مي شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پيش‌نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس بر اساس فرم پيش نويس با مراجعه به پايگاه اطلاع رسانی این سازمان اطلاعات لازم را براساس بندهاي برنامه نرم افزاري ثبت نام وارد نمايند. راهنماي جامع نحوه تكميل فرم در برنامه نرم افزاري ثبت نام اينترنتي موجود است و داوطلبان براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانند به اين راهنما مراجعه نمايند.

ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت نمايند. بديهي است كه در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته شدن در آزمون، مطابق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.

یادآوری۳: چنانچه داوطلبي در مرحله ثبت‌نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نمايد و يا در ارسال عكس خود مرتكب اشتباه شود (اعم از اينكه سهواً و يا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقي و برابر مقررات با وي رفتار خواهد شد.

زمان برگزاری، توزيع كارت اينترنتي و محل آزمون:

براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال ۱۳۹۹ (براي آن دسته از رشته هاي امتحاني كه پذيرش آنها با آزمون است) در روز جمعه مورخ ۹۹/۰۶/۱۴ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۶/۱۱ لغايت روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۱۳ با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت و راهنماي شركت در آزمون اقدام نمايند. محل آزمون داوطلبان براساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۲ تقاضانامه تعيين مي‌گردد. لذا مقتضي است داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمايند.

زمان انتخاب كد رشته محل هاي انتخابي:

براساس برنامه زماني، همزمان با ثبت‌نام براي شركت در آزمون، كليه داوطلبان متقاضی رشته هاي امتحاني پذيرش با آزمون و پذيرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است كه با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني این سازمان و مطالعه شرايط و ضوابط هر يك از كدرشته هاي انتخابي، نسبت به انتخاب كد رشته محل هاي خود اقدام نمايند.

توصيه‌هاي‌ مهم‌:

۱- داوطلبان مفاد دفترچه راهنما را به دقت مطالعه نمایند.

۲- در انتخاب كدرشته امتحاني و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود (براي رشته پذيرش با آزمون) دقت لازم را بعمل آورند، پس از دريافت كد پيگيري ۱۶ رقمي و پایان مهلت‌ثبت نام، داوطلب برای اصلاح موارد فوق با مشکل مواجه خواهد شد.

۳- توصيه‌ مي‌شود داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كد پيگيري، يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداري نمايند.

۴- هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ پايگاه اطلاع رساني اين سازمان متعاقباً بصورت اطلاعیه اطلاع رسانی ‌خواهد شد.

۵- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي: ۴۲۱۶۳-۰۲۱ با روابط عمومي ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نموده و يا از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي (غيرحضوري) سازمان اقدام نمايند.

یادآوری۴: باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان در این سازمان و برای تسریع در ثبت و بررسی درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
برچسب ها
مطالب مرتبط

آدرس و شماره تماس

آدرس: فارس- شيراز- خیابان زند ـ ابتدای خیابان نشاط - پشت هتل پارس - موسسه آموزش عالی حافظ شیراز

کدپستی :7134813964

تلفن :45-32319642(71)98+

شبکه های اجتماعی