اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره تاريخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته براي شركت در پذيرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري مهرماه سال ۱۳۹۹ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي

بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و انتخاب رشته براي شركت در پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري مهر ماه سال ۱۳۹۹ مي رساند، دفترچه راهنماي ثبت نام و جدول كدرشته محل هاي مربوط به پذيرش در رشته هاي تحصيلي که پذيرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (معدل كتبي و یا کل ديپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) صورت می گیرد از تاريخ ۹۸/۱۱/۰۸ بر روي پايگاه اطلاع رساني اين سازمان قرار خواهد گرفت. ثبت نام و انتخاب رشته براي گزينش در رشته هاي تحصيلي فوق منحصراً به صورت اينترنتي از روز سه شنبه مورخ ۹۸/۱۲/۲۰ آغاز و در روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۳۱ پايان مي پذيرد.

لذا کلیه داوطلبان و متقاضيان می توانند بر اساس ضوابط و شرايط مندرج دفترچه راهنماي مربوط براي پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (معدل كتبي و یا کل ديپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در روزهاي فوق به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و تكميل فرم انتخاب رشته (حداكثر ۱۰۰ كدرشته) به روش اينترنتي، اقدام نمايند.

ضمناً داوطلبان لازم است برای اطلاع از فهرست كدرشته محل هاي مربوط به پذيرش در رشته هاي تحصيلي صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه نمایند.

تكاليف ، مدارک لازم و مراحل ثبت نام اینترنتی:

داوطلب متقاضي شركت در پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي بايد يكايك اقدامات زير را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

۱- مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور.

۲- دريافت دفترچه راهنماي ثبت نام از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان و مطالعه آن.

۳- پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان با کارتهای بانکی عضو شتاب.

۴- تهيه فايل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام.

۵- ثبت نام وانتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (۹۸/۱۲/۲۰ لغايت ۹۹/۰۶/۳۱).

تذكرات لازم:

۱- اخذ ديپلم نظام آموزشي جديد ۳-۳-۶ حداكثر تا تاريخ ۹۹/۰۶/۳۱، دارا بودن مدرك پيش دانشگاهي و يا اخذ مدرك پيش دانشگاهي حداكثر تا تاريخ ۹۹/۰۶/۳۱ و يا دارا بودن ديپلم نظام قديم و يا مدرك كارداني (فوق ديپلم) دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و كارداني پيوسته آموزشكده هاي فني و حرفه اي براي كليه داوطلبان الزامي است.

۲- دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي و يا مدرك كارداني مي باشند حق ثبت نام و شركت در اين مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

۳- نظر به اينكه گزينش دانشجو در اين مرحله بر اساس سوابق تحصيل (معدل ديپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا كليه متقاضيان (ديپلم هاي نظام آموزشي ۳-۳-۶، نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي، نظام قديم چهارساله دبيرستان و همچنين ديپلم هاي فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند) بايستي معدل كل و يا معدل كتبي خود را (طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) بصورت صحيح در تقاضانامه ثبت نام اينترنتي درج نمايند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغايرت معدل كل و يا معدل كتبي واقعي با معدل كل و يا معدل كتبي اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامي، از ثبت نام پذيرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولي آنها لغو مي گردد.

تبصره۱: داوطلبان نظام آموزشي جديد ۳-۳-۶ كه هنوز موفق به دريافت مدرك ديپلم نشده اند، مي بايست پس از دريافت مدرك ديپلم و مشخص شدن معدل كتبي خود حداكثر تا تاريخ ۹۹/۰۶/۳۱ با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به ثبت نام در پذيرش دوره مذكور یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام نمايند.

تبصره۲: داوطلبان ديپلم فني و حرفه اي و يا كاردانش نظام آموزشي جديد ۳-۳-۶ و ديپلمه هاي فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند و فاقد معدل كتبي ديپلم هستند، بايستي معدل كل ديپلم متوسطه خود را عيناً در بند ۱۶ تقاضانامه اينترنتي ثبت نام درج نمايند.

نکته مهم: داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرك ديپلم يا پيش دانشگاهي از كليه گروههاي تحصيلي و رشته هاي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام و پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (گروه هاي تحصيلي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان هاي خارجي) نسبت به انتخاب كدرشته هاي مورد علاقه خود در يك فرم انتخاب رشته اقدام و آن ها را بر اساس علاقه در اولويت هاي مورد نظر در تقاضانامه مذكور درج نمايند. بديهي است نحوه گزينش آنان با توجه به نوع مدرك ديپلم و همچنين رشته انتخابي بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنما صورت خواهد پذيرفت.

توجه: هرگونه تغيير و یا اصلاح در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته ي از طريق پايگاه اطلاع رساني این سازمان و نشريه پيك سنجش (هفته نامه خبري و اطلاع رساني سازمان سنجش ) و در صورت لزوم از طريق رسانه هاي گروهي اطلاع رسانی خواهد شد.

ضمناً داوطلبان گرامي مي توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني: www.sanjesh.org يا با شماره تلفن گوياي : ۴۲۱۶۳ (كد ۰۲۱) در ميان بگذارند و از مراجعه حضوري به اين سازمان خودداري فرمايند.

برچسب ها
مطالب مرتبط

آدرس و شماره تماس

آدرس: فارس- شيراز- خیابان زند ـ ابتدای خیابان نشاط - پشت هتل پارس - موسسه آموزش عالی حافظ شیراز

کدپستی :7134813964

تلفن :45-32319642(71)98+

شبکه های اجتماعی