اطلاعيه ثبت نام و انتخاب رشته براي مرحله پذيرش دانشجو صرفاً با سوابق تحصيلي «معدل كل ديپلم» مقطع كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي بهمن ماه سال ۱۴۰۰

پيرو اطلاعيه‌ مورخ ۰۱/۰۹/۱۴۰۰ و با توجه به مصوبه بيست و هفتمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ مقرر گردید برای ظرفیت خالی مانده رشته های تحصیلی مقطع کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي-غيرانتفاعي سال ۱۴۰۰ پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کل ديپلم) براي نوبت بهمن ماه انجام شود. لذا ضمن اعلام اطلاعات رشته‌ محلهای این مرحله به شرح جداول ذیل اين اطلاعيه به اطلاع متقاضیان می‌رساند برای اطلاع از شرايط و ضوابط ثبت‌نام‌ و انتخاب رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌ها و مؤسسات پذيرنده دانشجو که در این مرحله به شيوه صرفاً براساس سوابق تحصيلي (معدل کل ديپلم) براي پذیرش در نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اقدام خواهند نمود، لازم است ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته این آزمون (منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ و اطلاعيه اصلاحات دفترچه منتشر شده در تاريخ ۰۶/۰۴/۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان)، توضیحات مندرج در این اطلاعیه را نیز به‌ دقت مطالعه نموده و با درنظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته (حداکثر ۳۰ کدرشته محل) از روز پنجشنبه ۱۸/۰۹/۱۴۰۰ تا روز چهار‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ منحصراً از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان اقدام نمایند.

یادآوری مهم:

پذيرش دراين مرحله براساس ظرفيت خالي مانده رشته محل‌هاي نيمسال اول و نيمسال دوم مرحله شهريورماه انجام مي شود. لذا در فهرست رشته محل‌هاي اين مرحله، رشته محل‌هايي با پذيرش در نيمسال اول و دوم (مطابق پذيرش شهريورماه) مشاهده مي‌شود. اما در اين مرحله تفاوتي در انتخاب رشته محل نيمسال اول و يا نيمسال دوم وجود ندارد و شروع به تحصيل تمامي پذيرفته شدگان از نيمسال دوم سال تحصيلي (بهمن ماه) خواهد بود.

شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو:

۱- هر متقاضي منحصراً مجاز است با توجه به رشته تحصيلي، يكي از كدرشته‌هاي امتحاني متناسب با ديپلم خود را كه در جدول شماره ۵ دفترچه راهنماي ثبت‌نام مندرج در درگاه اطلاع رساني اين سازمان مشخص شده است، انتخاب نموده و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته محل‌هاي آن مجموعه امتحاني بر اساس جداول رشته محل‌هاي اين اطلاعيه اقدام نمايد، متقاضياني که به هر دلیل در رشته‌ای غیر از رشته متناسب با دیپلم خود که در (جدول شماره ۵) مشخص شده، در اين مرحله از پذيرش ثبت‌نام و انتخاب رشته نموده و پذیرفته شوند قبولی آنان در هر مرحله‌ای از تحصیل که باشند «لغو» تلقی و حق هیچگونه ادعایی را نخواهند داشت. با توجه به مطلب یاد شده، لازم است تمامي متقاضیان دارای گواهینامه فني و حرفه‌اي و يا کاردانش کد رایانه‌ای ۴ و ۵ رقمی گواهینامه خود را با کدهای ۴ و ۵ رقمی مشخص شده در هر عنوان رشته تحصیلی مقطع کاردانی که در (جدول شماره ۵) قید شده است با دقت کنترل و مطابقت نمایند.

۲- دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یكی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و كاردانش و یا احراز شرایط دانش‌آموختگي در یكی‌ از رشته‌های مذکور تا تاريخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ و يا ديپلم فني ‌و حرفه‌اي دوره‌ چهار ساله‌ (نظام‌ قديم) و يا ديپلم شاخه نظري نظام آموزشي جديد ۳-۳-۶ و نظام سالي-واحدي (متقاضیان شاخه نظري مي‌توانند با توجه به توضيحات مندرج در بند بعدي، بند ۳) در رشته‌هاي امتحاني متناسب با نوع ديپلم خود در اين مرحله شركت نمايند. ضمناً متقاضیان ديپلم شاخه نظري نظام سالي-واحدي يا ترمي-واحدي لزوماً بايد نسبت به ارائه مدرك پيش دانشگاهي اقدام نمايند. متقاضيان توجه نمايند در صورت عدم دريافت ديپلم تا تاريخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ حق ثبت‌نام و شركت در اين مرحله را ندارند.

۳- براساس هفدهمين مصوبه جلسه مورخ ۹۷/۱۲/۲۶ شوراي سنجش و پذيرش دانشجو، دانش‌آموزان داراي ديپلم شاخه نظري مي‌توانند در رشته‌هاي امتحاني متناسب با نوع ديپلم خود طبق جدول شماره ۵ در صفحه ۲۹ تا ۳۵ دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته مقطع كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع رساني اين سازمان و براساس جداول رشته هاي اعلام شده ذيل اين اطلاعيه در اين مرحله از پذيرش شركت نمايند.

*متقاضیان فارغ‌التحصيل شاخه نظري (رياضي فيزيک، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي) فقط مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي كارداني ناپيوسته مي‌باشند. لذا در رشته‌هاي امتحاني مندرج در جدول زير به دليل نداشتن پذيرش در مقطع کارداني ناپيوسته، امکان ثبت‌نام و انتخاب رشته براي دارندگان ديپلم شاخه نظري وجود ندارد.

کدرشته امتحانی نام رشته امتحانی
۱۵ ساخت و توليد
۱۸ صنايع فلزي
۲۰ صنايع چوب و مبلمان
۲۱ چاپ
۲۶ صنايع نساجي
۲۷ متالورژي
۲۸ سراميك
۲۹ معدن
۳۰ علوم دريايي
۳۴ اموراداري
۳۵ تربيت کودک و مديريت خانواده
۳۸ تربيت بدني
۴۰ نقاشي
۵۱ صنايع غذايي
۵۵ مکاترونیک
۵۶ پويانمايي

تبصره: متقاضیان ديپلم‌هاي فني و حرفه‌اي و يا كاردانش مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي كارداني پيوسته و كارداني ناپيوسته مي‌باشند.

*ملاك پذيرش ديپلمه‌هاي شاخه نظري در اين مرحله «معدل كل ديپلم» مي‌باشد.

* متقاضیان ديپلم شاخه نظري نظام سالي- واحدي يا ترمي- واحدي لزوماً بايد نسبت به ارائه مدرك پيش دانشگاهي اقدام نمايند.

* ضريب تراز معدل در رشته‌هاي مورد پذيرش در اين مرحله براي ديپلم‌هاي نظري كه در آزمون فني ‌و حرفه‌اي شركت مي‌كنند، ۴/۵۱ درصد است.

۴- دانشجويان دوره روزانه ( ورودي سال۱۳۹۹ و قبل ازآن) به شرط انصراف قطعي تا پايان مهلت ثبت‌نام در اين مرحله و همچنين داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنما (خصوصاً مقررات وظيفه عمومي براي برادران) مي‌توانند در اين مرحله از پذيرش ثبت نام نمايند.

۵- دانشجویان دوره‌ نوبت دوم (شبانه) و دوره غيرانتفاعي پذيرفته شده در آزمون مقطع كارداني نظام جديد سال قبل (سال ۱۳۹۹) در صورتيكه منعي از نظر مقررات وظيفه عمومي نداشته باشند، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در این مرحله از پذيرش ثبت‌نام ‌و شركت‌ نمایند. این دسته از متقاضیان در صورت قبولي در اين مرحله و قبل از ثبت‌نام در کدرشته قبولی جدید، لازم است از مؤسسه محل قبولي خود انصراف قطعي داده و گواهی مربوط را به مؤسسه محل قبولي جديد ارائه نمایند. لازم به توضیح است این دسته از متقاضیان پس از انصراف قطعی اجازه بازگشت و ادامه تحصیل در کدرشته قبلي قبولی خود را نخواهند داشت.

۶- دانشجویان‌ دوره‌های نوبت دوم (شبانه) دانشكده‌ها و آموزشكده‌هاي تحت پوشش دانشگاه فني و حرفه‌اي و يا مؤسسات غيرانتفاعي که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، در صورت تمایل به ثبت‌نام و شرکت مجدد در این مرحله از پذيرش و پس از پذيرفته شدن، در صورتي مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصيل خواهند بود كه پس از انصراف قطعی از تحصیل در دوره قبلي، از نظر نظام وظيفه منعي نداشته باشند.

۷- پذيرفته شدگان آزمون‌ مقطع كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات غيرانتفاعي سال ۱۴۰۰ در صورت تمايل مي توانند در اين مرحله از پذيرش شرکت نمايند. بديهي است در صورت قبولي در اين مرحله از پذيرش، قبولي قبلي آنان لغو مي گردد و بايد در رشته قبولي جديد ثبت نام و ادامه تحصيل نمايند. لذا متقاضيان در اين خصوص دقت لازم را بعمل آورند.

 ۸- دانشجویان اخراجی نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس‌ از تسویه‌ حساب‌ كامل‌ با مؤسسه‌ ذیربط و همچنین اداره‌ كل‌ امور دانشجویان‌ داخل ‌و صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان‌ و در صورت‌ ‌نداشتن‌ مشكل‌ نظام‌ وظیفه‌ (برای‌ برادران) اجازه ثبت‌نام در این مرحله از پذيرش را خواهند داشت. این‌ دسته‌ از متقاضیان‌ می‌توانند تمامی‌ تعهدات‌ مربوط را پس‌ از اتمام‌ تحصیلات‌ به‌ صورت‌ یكجابه‌ انجام‌ برسانند.

۹- برخورداري از توانايي جسمي متناسب با رشته‌هاي انتخابي.

۱۰- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، متقاضيان لازم است به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال مي‌باشد، با مراجعه به درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور و پرداخت مبلغ ۵۴۰٫۰۰۰ (پانصد و چهل هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام، نسبت به دريافت كارت اعتباري اقدام نمايند. ضمناً هزينه استفاده از خدمات پيام کوتاه مبلغ ۸٫۵۰۰ ريال مي‌باشد.

۱۱- همه متقاضيان «مرد» مي‌بايست در زمان ثبت‌نام و شركت در اين مرحله از پذيرش دانشجو، از نظر نظام وظيفه منعي براي ادامه تحصيل نداشته باشند. (مقررات وظيفه عمومي و کد نظام وظيفه جهت درج در بند ۱۵ تقاضانامه ثبت نامي در دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان وجود دارد).

۱۲- پذيرفته شدگان مقطع کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال۱۴۰۰ در صورت پذيرش نهايي در اين مرحله، نياز به انصراف از رشته قبولي قبلي ندارند و با آنان همانند دانشجوي انتقالي رفتار خواهد شد.

۱۳- متقاضيان ضرورت دارد به شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۱۴۰۰ و اطلاعيه اصلاحات دفترچه مورخ ۰۶/۰۴/۱۴۰۰ (مندرج در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان)، توجه نمايند.

۱۴- هر متقاضي  بايد فرم تقاضانامه ثبت‌نام و انتخاب‌ رشته‌ اينترنتي خود را براساس‌ برنامه‌ زماني‌ كه از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان اعلام مي‌شود تكميل نمايد. در‌ صورت انجام صحيح ثبت‌نام و انتخاب رشته، كد رهگيري كه در حكم رسيد است، از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان در اختيار وي قرار مي‌گيرد كه نشانگر تأييد مراحل طي شده براي دريافت اطلاعات وارد شده توسط متقاضيان مي‌باشد و متقاضي بايد كد مذكور را يادداشت و در جايي محفوظ نگهداري نمايد. پيشنهاد مي‌شود از فرم تكميل شده خود نيز كه داراي كد رهگيري مي‌باشد، نسخه چاپي (پرينت) تهيه كند. به متقاضيان توصيه مي‌گردد قبل از اقدام به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در درگاه اطلاع رساني اين سازمان، كدرشته ‌محل‌هاي انتخابي خود را كه يك عدد چهار رقمي است، به‌ترتيب علاقه (حداکثر ۳۰ کدرشته محل) و همچنين ساير اطلاعات ثبت‌نامي خود را در فرم پيش‌نويس مندرج در ذیل اين اطلاعيه درج و سپس به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان مراجعه تا در مدت زمان كوتاه‌تر و خطاي كمتري نسبت به تكميل فرم انتخاب رشته‌هاي تحصيلي خود اقدام كنند.

انتخاب رشته:

۱- متقاضیان در انتخاب رشته امتحاني، مي‌بايست به مندرجات جدول مربوط به عناوين ديپلم‌هاي مرتبط (جدول شماره ۵ مندرج در صفحات ۲۹ تا ۳۵ دفترچه راهنماي ثبت نام مقطع کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع رساني اين سازمان) دقت نموده و با توجه به كد ديپلم‌هاي مجاز مندرج در جدول مزبور، يكي از رشته‌هاي امتحاني را انتخاب نمايند.

۲- با توجه به امتیاز سهمیه بومی که برای متقاضیان هر استان در رشته‌هاي دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) (به استناد توضيحات صفحات ۲۵ تا ۲۷ «ظرفيت پذيرش، نحوه گزينش و سهميه بومي» دفترچه راهنماي ثبت نام مقطع کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع رساني اين سازمان) در دانشكده‌ها و آموزشكده‌هاي تحت پوشش دانشگاه فني و حرفه‌اي اختصاص یافته است، توصیه‌ می‌شود هر متقاضی‌ اولین‌ انتخاب‌‌ خود را از كدرشته محل‌ دوره‌های روزانه و يا نوبت دوم (شبانه) دانشكده‌ها و آموزشكده‌های‌ تحت پوشش دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای‌ واقع‌ در استان‌ بومی‌ خود انتخاب‌ نماید.

۳- استان‌ بومی‌ متقاضی، همان‌ استان‌ محل‌ اخذ دیپلم‌ متقاضی‌ می‌باشد كه ‌در بند ۱۸ تقاضانامه‌ ثبت‌نام‌ اعلام‌ شده است‌.

۴- با توجه به گزينش نهايي متقاضيان در اين مرحله برمبناي معدل کل مدرک تحصيلي آنان صورت مي پذيرد. لذا همه متقاضيان مي بايست در درج معدل مدرک تحصيلي خود در تقاضانامه ثبت نامي دقت نمايند. در صورت، مغايرت و نداشتن نمره، قبولي آنان «لغو» خواهد شد.

۵-با توجه به اينکه امکان تغيير و جابجايي پذيرفته شدگان ميسر نيست، لذا متقاضيان لازم است در انتخاب و درج کدرشته محل‌هاي مورد علاقه خود در فرم انتخاب رشته دقت و توجه نمايند.

مدارك مورد نياز:

مداركی‌ كه‌ متقاضي برای‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در اين مرحله به آن نيازمند است به شرح ذيل مي‌باشد:

۱- فايل عكس اسكن شده: متقاضي مي‌بايست يك قطعه عكس پرسنلي خود را (با مشخصات ذكر شده در سايت سازمان) اسكن نموده و فايل آن را براي ارسال از طريق برنامه ثبت‌نام اينترنتي آماده نمايد.

۱-۱ عكس ۴×۳ يا ۴×۶ كه در سال جاري گرفته شده باشد (عكس تمام رخ).

۱-۲ عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.

۱-۳ اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر ۴۰۰×۳۰۰ پيكسل و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پيكسل باشد.

۱-۴ تصوير متقاضي بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.

۱-۵ حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از ۷۰ كيلو بايت بيشتر باشد.

۱-۶ حاشيه‌هاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.

۱-۷ حتي‌الامكان عكس رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.

۱-۸ عكس خواهران بايد با حجاب و صورت كامل مشخص باشد.

۲- دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۱۴۰۰ و اطلاعيه اصلاحات دفترچه مورخ ۰۶/۰۴/۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع رسانی اين سازمان (جهت اطلاع از شرايط و ضوابط و جداول موردنياز) و همچنين جداول رشته‌ محل‌هاي مندرج در ذیل اين اطلاعيه.

۳-كارت اعتباري ثبت‌نام.

توجه: هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش ‌اعلام ‌خواهد شد.

ضمناً متقاضیان گرامي مي‌توانند سئوالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي درگاه اطلاع‌رساني سازمان به نشاني  https://request.sanjesh.org يا با شماره‌ تلفن گوياي‌: ۴۲۱۶۳ (كد ۰۲۱) در ميان بگذارند و از مراجعه حضوري به اين سازمان خودداري نمایند.

 تقاضانامه تکمیل ظرفیت فنی و حرفه ای سال ۱۴۰۰ در قالب PDF

کدرشته محل_های پذیرش با سوابق تحصیلی نظام جدید فنی و حرفه ای بهمن ماه  ۱۴۰۰ در قالب  PDF

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
برچسب ها
مطالب مرتبط

آدرس و شماره تماس

آدرس: فارس- شيراز- خیابان زند ـ ابتدای خیابان نشاط - پشت هتل پارس - موسسه آموزش عالی حافظ شیراز

کدپستی :7134813964

تلفن :45-32319642(71)98+

شبکه های اجتماعی